Camina pel TDAH-Sabadell 360

C/. Convent, 36 08202 Sabadell

Correu

bustia@federaciocatalanatdah.org

"Camina pel TDAH-Sabadell 360"

Què pretenem:

• Visibilitzar el Trastorn per Dèficit d’Atenció i Hiperactivitat, què és contínuament posat en qüestió per una bona part de la societat.

• Conscienciar sobre les conseqüències que comporta a les persones afectades i familiars en tots els àmbits de la vida.

• Difondre les característiques positives que pot aportar a nivell personal, familiar, laboral, etc.

• Creus que el teu metge d’atenció primària no està prou format en TDAH?

Promoure les activitats físiques com a element integrador i facilitador en les activitats mentals.

• Fer valdre les capacitats de les persones afectades i les seves famílies.

• Reivindicar els drets dels afectats i les seves famílies en tots els ámbits davant les situacions de discriminació continua a la que es veuen sotmesos.

Aquest projecte, no només tracta de visibilitzar el TDAH, sinó que va més enllà, fomentant fer ciutat, fer esport, servint de nexe d’unió i col·laboració entitats-ajuntament-empreses.

Amb qui volem fer-ho realitat:

I, amb la teva participació!!!

QUÉ ÉS SABADELL-360

Sabadell 360 és una ruta pel rodal de Sabadell pensada per fer-la caminant que permet coneixer els voltants de la ciutat. Ideada per la sección de Muntanya de la Unió Excursionista de Sabadell.

La Federació Catalana de Familiars i Afectats per TDAH juntament amb l’associació local, TDAH Vallès van sol·licitar la col·laboració de la UES per a portar a terme aquest projecte de visibilització del TDAH que preten ser obert i inclousiu a altres trastorns mentals.

“És un repte que ens permet fer la volta a la ciutat de Sabadell. La ciutat té una forma allargassada de nord a sud, amb una llargada de 6,5 km, una amplada 4 km i un terme municipal no gaire gran, de poc més de 37,5 quilòmetres quadrats; a més, molta part del terme l’ocupa la pròpia ciutat i alguns polígons industrials. Tot i això, té un Rodal magnífic que la situació de pandèmia ha fet que molta gent el descobrís i en gaudís. Això ens ha portat, a la secció de Muntanya de la Unió Excursionista de Sabadell, a intentar buscar un circuit que ens permeti enllaçar camins, corriols i pistes – i també alguns metres d’asfalt- per poder donar la volta íntegra a la nostra ciutat, intentant no sortir massa del terme municipal.

Hem pensat en un circuit totalment adaptat, exempt de cap dificultat tècnica, amb la idea que el pugui fer un bon nombre de persones, tot gaudint del magnífic Rodal que tenim.

Per a les persones que són de Sabadell és una oportunitat única per conèixer el municipi des de l’exterior de la ciutat i potser descobrir nous camins i racons; i per a les persones de fora de Sabadell és una bona oportunitat per conèixer aquest Rodal del qual els sabadellencs i sabadellenques n’estem tant cofois.”

EXTRACTE DEL LLIBRE “EXCURSIONS PER CONEIXER EL RODAL DE SABADELL editat per la UES. Autors: Àngel Artigas, Manolo Barcia, Josep Maria Manyosa i Jaume Pujol.

ITINERARI:

La totalitat del recorregut és de 44 quilòmetres amb 800 metres de desnivell acumulat. Sovintegen trams de camins planers amb pujades i baixades curtes que es van alternant contínuament; això fa que, si el fem tot seguit, el cansament pot arribar a ser important i, per tant, aquest és un factor a tenir en compte a l’hora de planificar com fer aquesta ruta.

És un recorregut preciós per gaudir-ne en qualsevol època de l’any, excepte els calorosos dies d’estiu. A l’hivern, a partir de ben entrat el gener, amb els ametllers florits; a la primavera, amb els camps verds i grocs; entrada la tardor, amb els tons daurats d’alguns dels arbres i sempre amb la vista de muntanyes tan característiques com la Mola, el puig de la Creu, el Farell, l’Obac i les més llunyanes, però visibles al cap i la fi, Montseny, Montserrat i Tibidabo. Ens permet endinsar-nos per alguns dels bonics torrents del terme, com el riu Tort, Colobrers, Ribatallada, el Fangar o Vallcorba. També ens possibilita passar per diverses fonts, com per exemple la dels Capellans, la del Suro, la de Ca

n’Argelaguet i la de Can Llobateres, i per llocs remarcables com l’ermita de Togores, la masia de Can Deu, l’ermita de Sant Vicenç de Verders, l’ermita de Sant Julià d’Altura, l’església Romànica o el santuari de la Salut. En definitiva, ens permet conèixer, quasi de cop, com és el rodal, on encara –i que duri– podem apreciar el conreu dels camps i gaudir dels boscos vallesans.

ETAPA 1 Dia 27 d’octubre de 2024 Dia nacional del TDAH

De la Salut a Sant Julià; 12 km; 330 m de desnivell positiu; 250 m de desnivell negatiu; 3:45 h

ETAPA 2 Dia 3 de novembre de 2024

De Sant Julià a Can Gambús; 11 km; 120 m de desnivell positiu; 210 m de desnivell negatiu; 3:03 h.

ETAPA 3 Dia 10 de novembre de 2024

De Can Gambús a la Romànica; 11 km; 105 m de desnivell positiu; 180 m de desnivell negatiu; 2:50 h.

ETAPA 4  Dia 24 de novembre de 2024

De la Romànica a la Salut; 10 km; 250 m de desnivell positiu; 165 m de desnivell negatiu; 3:07 h.

Pots trobar més informació sobre els recorreguts a:       https://ues.cat/sabadell360/

RECOMANACIONS:

· Calçat adequat a muntanya.

· Roba adient a l’època de l’any.

· Gorra.

· Aigua (mínim 1 litre).

· Esmorzar, fruita, fruits secs.

· NO recomanat a menors de deu anys.

· NO recomanat a persones amb mobilitat reduïda. (Cadires de rodes, bastons. Etc.)

· NO portar cotxets de criatures.

INSCRIPCIONS:

Socis de la FCAFA-TDAH i UES: Gratuït

No socis:

1 Etapa       8,00 €/persona

2 Etapes    14,00 €/persona

3 Etapes    18,00 €/persona

4 Etapes    20,00 €/persona

T’agrada la idea? T’agrada caminar? Vols participar? Deixa’ns les teves dades i t’informarem quan s’obrin les inscripcions.